A díjnyertes Ford Transit PHEV és Ford Ranger

A Ford idén elsöprő győzelmet aratott a kishaszongépjárművek nemzetközi megmérettetésén, hiszen a Ford Tra­­­nsit Custom hibrid modelljei nyertek a 2020-as Év Haszongépjárműve (IVOTY) versenyen, a Ford Ranger pedig a 2020-as Év Pickupja (IPUA) lett.
 

A Ford az első autógyártó, amely már kétszer is elnyerte ugyanabban az évben az IVOTY és az IPUA díjait; a vállalat 2013-ban hajtotta végre először ezt a bravúrt.

A 25 európai ország 25 neves szakújságírójából álló zsűri egyöntetűen az új Transit Custom Plug-In Hybrid és Transit Custom EcoBlue Hybrid modelleket nevezte meg a nagynevű IVOTY verseny győzteseként a franciaországi Lyonban megrendezett díjátadó ünnepségen.

A zsűri tagjai külön kihangsúlyozták, hogy a Ford Hybrid kínálatban szereplő Transit Custom áruszállítók hibrid hajtása komoly hatótávolságot kínál tisztán elektromos hajtással, ami nemcsak jelentős üzemanyag-megtakarítással jár, hanem azt is lehetővé teszi, hogy üzemeltetőik teljesítsék a levegőtisztasági előírásokat, és autóikkal behajthassanak az alacsony emissziójú járművek számára fenntartott zónákba.

A Transit Custom Plug-In Hybrid és a Transit Custom EcoBlue Hybrid 1 tonnás áruszállítók, illetve a második helyezést megszerző Transit EcoBlue Hybrid 2 tonnás áruszállító annak a 14 modellből álló elektromos Ford-flottának a tagjai, amit a vállalat 2020 végéig vezet be az európai piacokon. A Fordnak ez a hatodik IVOTY-győzelme.

Európa legkelendőbb pickupja*, a Ford Ranger erős és takarékos 2,0 literes dízelmotorja, valamint fejlett vezetéssegítő technológiái szintén jó benyomást tettek a kétévente megrendezett IPUA 18 zsűritagjára.

“Új Transit Custom Plug-In Hybrid és EcoBlue Hybrid modelljeink tökéletesen alkalmasak arra, hogy vásárlóink csökkentsék költségeiket és emissziójukat, és megfelelő fuvarozási szolgáltatásokat kínálhassanak napjaink egyre szigorúbb elvárásai mellett – méghozzá úgy, hogy közben sem autóik praktikuma, sem pedig hasznos teherbírása terén nem kell kompromisszumot kötniük. Az új Ranger pedig most még magasabbra tette a lécet a pickupok kifinomultsága, technológiája és termelékenysége terén,” vélekedett Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának ügyvezető igazgatója.

A Transit Custom Plug-In Hybrid nulla károsanyag-kibocsátással is képes működni, ám vezetőjének sosem kell azon aggódnia, hogy lemerül az akkumulátor; a normál hálózatról is feltölthető modell hatótávolsága tisztán elektromos hajtással elérheti az 56 kilométert** (NEDC szabvány szerint mérve). A jármű első kerekeit kizárólag egy 92,9 kW teljesítményű elektromotor hajtja, amit a 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor lát el árammal. A hatótávolság kiterjesztéséről a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja gondoskodik, menet közben töltve az akkumulátort. A benzinmotor rásegítésével 500 kilométerre nő az autó hatótávolsága.

A Transit Custom EcoBlue Hybrid mild hibrid hajtásláncában a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja. Ez az energia a belsőégésű motor nyomaték-kiegészítésére használható, így a Ford továbbfejlesztett 2,0 literes EcoBlue dízelmotorjának üzemanyag-fogyasztása akár 8 százalékkal is csökkenhet.

A Regular Cab, Super Cab és Double Cab kivitelekben kapható új Ranger már alapáron négykerékhajtású, és az autót a Ford 2,0 literes EcoBlue motorjának továbbfejlesztett változata hajtja, amelynek üzemanyag-fogyasztása – egy új 10 fokozatú automata sebességváltóval párosítva – 9 százalékkal alacsonyabb. A Ranger fejlett technológiái közt fontos megemlíteni az alapfelszerelésként kínált Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszert, illetve a FordPass Connect fedélzeti modem-technológiát, ami nemcsak kényelmesebbé, hanem hatékonyabbá is teszi a pickup használatát.

A Ranger kínálatában az új Ranger Raptor is szerepel, ami a modell eddigi legnagyobb teljesítményű változata. A 213 lóerős, 2,0 literes EcoBlue biturbó dízelmotorral hajtott Ranger Raptor különleges futóművét a Ford Performance mérnökei tökéletesítették, hogy a vásárlók kiélvezhessék az autó kimagasló off-road képességét és a nagy sebességű terepezés örömeit.

“Gratulálunk a Fordnak a 2020-as ÉV Haszongépjárműve és a 2020-as Év Pickupja versenyeken aratott kettős győzelméhez. Hatalmas eredmény ez, amire igencsak rászolgáltak. A hibrid hajtásra összpontosítva a Ford mérnökei olyan hajtásláncot fejlesztettek ki, ami a városi forgalomban ugyanúgy komoly előnyöket kínál, mint a vidéki utakon. Ráadásul a Transit Custom Plug-In Hybrid és a Transit Custom EcoBlue Hybrid modellek élvezetesen vezethetők, és kifejezetten praktikusak is!” nyilatkozta Jarlath Sweeney, az Év Haszongépjárműve zsűrijének elnöke.

“Európa legkelendőbb 1 tonnás pickupja már a kezdetektől esélyes befutónak számított a pickup-zsűritagok körében,” tette hozzá Sweeney. “Ez a második alkalom, amikor a Ranger győz, hiszen a modell 2013-ban is elnyerte ezt a címet, és az autó azóta hosszú és eredményes utat járt be.”

A Ford az európai piac első számú haszongépjármű-márkája; az idei évben októberig 114.000 darab Transit Custom kelt el, vagyis 2,6 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. A Ranger Európa legkelendőbb pickupja, amiből ugyanebben az időszakban 43.300 darabot értékesített a Ford. Magyarországon idén 3194 Transit és Transit Custom modellt és 2217 darab Rangert értékesítettek, ezzel a Ford mindkét szegmensben piacvezető.

Bejelentkezés