Növényből készített autóalkatrész? Csak elsőre tűnik hihetetlennek!

A címből gondolhatnánk akár áprilisi tréfára is, azonban ez maga a közeli jövő, amelyet a Ford alkatrész kutató részlege vizionál. Az első tesztek már el is kezdődtek.

A bambusz egy erős, rugalmas és teljesen megújuló anyag, melyet egyes alkatrészeknél műanyaggal ötvözve olyan szilárdságot biztosítanak, amire jelenleg talán csak a karbon képes.

Alkatrészekben a bambusz alkalmazásával a teszteken egyes fémekhez képest már most nagyobb szakítószilárdságot és húzóerőt mértek a Ford kutatói, ami bizalomra ad okot a tömeggyártás terén.

Ezen laboratóriumi tesztek eredményei alapján a gyári alkatrész fejlesztő mérnökök az elmúlt évben több beszállítóval vették fel a kapcsolatot, hogy megvizsgálják, hogyan alkalmazható a bambusz elsősorban az utastér alkatrészeinél.

Az Egyesült Államokban az elmúlt években is nagy hangsúlyt fektettek a természetes és újrahasznosított anyagok alkatrészekbe történő beépítésére, az ottani pozitív tapasztalatok arra sarkalták őket, hogy ezeket európai autógyáraikban is bevezessék.

Érdekességképpen megemlítenénk pár gyakorlati példát, hogy milyen anyagokat alkalmaznak már napjainkban is alkatrészek összetevőjeként:

  • Elhasznált pólók és farmernadrágok pamutjából párnázást és hangszigetelő alkatrészeket készítenek.
  • Elhasznált műszálas ruhákból úgynevezett EcoLon anyagot lehet előállítani, amit például a Ford Mustang vagy Ford F150 típusok hengerfej burkolatánál tudnak alkalmazni.
  • Elhasznált gumiabroncsokból szigetelés és hengerfej tömítéseket terveznek a Ford alkatrész mérnökei.
  • Újrahasznosított műanyag palackokból gyári technológia szerint készülhet műanyag dobbetét is, melyek a Ford C-Max és Ford Transit típusoknál már bizonyítottak is.

A fenti példákból is kiderül, hogy a gyári alkatrész tervezés és gyártás folyamatos innovációt követ, és a kor követelményeit meghaladva fejlődik, szem előtt tartva a környezettudatos látásmódot.

Bejelentkezés